Evenals voorgaande jaren organiseren wij weer als onderdeel van ons feestweekend een klootschiettournooi.

Op zondagmiddag 3 september 2017 kunt u weer aan deze gezellige gebeurtenis deelnemen. Dit toernooi heeft een recreatief karakter. Iedereen die dit spel leuk vindt kan er aan meedoen.

Minimum leeftijd is vastgesteld op 12 jaar.

Het toernooi is toegankelijk voor b.v. sport-, muziek-, personeels- verenigingen , buurtschappen, straten,vrienden, bedrijven, families,etc. De af te leggen afstand is ± 4½ Km.

We spelen met gemengde teams van 4 tot 6 personen welk voor minimaal de helft uit dames moet bestaan. Is dit niet het geval dan speelt u mee zonder kans te maken op de overwinning.

De startplaats is bij de feesttent t.o. ons clubgebouw “De Loarkit” aan de Kluinweideweg 6 in Vaassen.

Voor het wedstrijdmateriaal zal gezorgd worden. Er kan uitsluitend gespeeld worden met kloten die eigendom zijn van ’t Loar.

Voor diegenen die niet op de hoogte zijn van deze sport:

het is de bedoeling om een team te vormen van 4 tot 6 personen welke om beurten tegen de andere partij zal schieten om een parcours in zo min mogelijk worpen te overbruggen. De kloot is een houten bal verzwaard met lood, en deze mag uitsluitend onderhands gegooid worden.

Om de organisatie op tijd rond te hebben vragen wij aan U om vóór 31 augustus a.s. uw team in te schrijven.

Wij verzoeken u om op zondag 3 september a.s. tussen 12.30 en 13.00 uur aanwezig te zijn, zodat er vanaf 13.00 uur door 2 aanwezige teams gestart kan worden.

Het inschrijfgeld bedraagt € 2,50 per persoon waarvoor U voor aanvang een kop koffie/thee krijgt aangeboden en 1 consumptiemunt voor gebruik bij terugkomst. En er zijn uiteraard de wisselbeker en een paar lekkere prijzen te winnen.

Nadere info en opgeven bij Henk Nengerman Kluinweideweg 1 Vaassen Tel.: 576354 of h.lnengerman@freeler.nl.

Wij hopen U op ons toernooi te mogen begroeten zodat er weer leuke wedstrijden gespeeld kunnen worden, maar dat het vooral net zo’n gezellige middag zal opleveren als voorgaande jaren.

Het organiserend comité: Henk Nengerman en Janny Huisman.